Ústavní soud řeší porušení Ústavy ČR ke kterému došlo při výkonu veřejné správy v Kraji Vysočina......
…....případ vykonsturování situace v Dětském domově Senožaty a jeho následné nedemokratické řešení, který jsem vám přiblížila na těchto internetových stránkách v současné době řeší Ústavní soud.
Byla bych ráda, aby ti z vás, kteří se s případem seznámili, nebo teprve seznámí, ho posuzovali objektivně. Z mé strany nejde o nějaké zviditelnění se, nebo snahu někoho úmyslně poškodit, ale o pouhé „vyřešení problému“, který se bezprostředně dotýká mojí osoby a zároveň nás všech, protože je nejen ukázkou porušování principů demokracie a právního státu, ale i ukázkou autoritativního vládnutí, zneužití moci, vedoucí k určité zlovůli, bezprávní a faktickému popření existence právního státu. Je učebnicovou ukázkou porušení ústavnosti a zákonnosti, která nemá za 22 let od vzniku demokracie v naší zemi, obdoby.
Z mých předcházejících článků víte, že jsem udělala vše proto, aby se probém vyřešil na úrovni Kraje Vysočina. Stejně tak víte, že Zastupitelé Kraje Vysočina, kterým se nechtělo řešit porušování zákonů ze strany členů Rady Kraje Vysočina a některých pracovníků KÚ OŠMS celý problém přenesli na Ministerstvo vnitra ČR, odbor dozoru a kontroly, který jim nakonec celý případ k dořešení vrátil. Ve chvíli, kdy už bylo jasné, že se dořešení celého případu nevyhnou a budou muset rozhodnout, svým hlasováním na zasedání Zastupitelstva Kraje Vysočina č. 3/2011 konaného dne 10. 5. 2011 podpořili porušování zákonů při výkonu veřejné správy. Tímto svým jednáním porušili nejvyšší zákon Ústavu ČR. Nemohu, ale v tuto chvíli nezmínit skutečnost, že o jejich protizákonném rozhodnutí jsem informovala Ministerstvo vnitra ČR a k mému velkému překvapení jeho úředníci neshledali ze strany orgánů Kraje Vysočina žádné porušení zákona.
Rozhodla jsem se tedy prostřednictvím svého právního zástupce podat ústavní stížnost proti postupu Krajského úřadu Kraje Vysočina v rámci své samostatné působnosti při řešení situace v Dětském domově Senožaty a proti postupu Ministerstva vnitra České republiky při výkonu správní kontroly nad výkonem samostatné působnosti orgánů kraje a tvrdím, že postupem obou správních orgánů došlo k porušení ústavní zásady spravedlivého procesu v čl. 36 odst. 1 Listiny základních práv a svobod ve kterém je uvedeno, cituji: „ Každý se může domáhat stanoveným postupem svého práva u nezávislého a nestranného soudu a ve stanovených případech u jiného orgánu“ a který je nepominutelnou podmínkou existence demokratického právního státu dle čl. 1 Ústavy České republiky, dále k porušení zákazu diskriminace upraveného především v čl. 1 a v čl. 3 odst. 1 Listiny základních práv a svobod a v neposlední řadě k porušení zákazu libovůle, kdy postupovali v rozporu s čl. 2 odst. 3 Ústavy ČR ve kterém je uvedeno, cituji: „Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon“. a čl. 2 odst. 2 Listiny základních práv a svobod, ve kterém je uvedeno, cituji: „Státní moc lze uplatňovat jen v případech a v mezích stanovených zákonem, a to způsobem, který zákon stanoví“. Jinými slovy řečeno - vláda lidu, kterou má „demokracie“ představovat, musí být založena na vládě zákona.
Ústavní stížnost jsem podala v jednoroční lhůtě ode dne, kdy došlo k poslední skutečnosti, kterou byly porušeny ústavní principy a základní práva a svobody v Listině – dne 10. 5. 2012. Následně dne 14. 5. 2012 mi přišlo prostřednictvím mého právního zástupce oznámení, že Ústavní soud akceptuje moji stížnost, což znamená, že ji přijal a bude se ji zabývat, bude ji řešit. Pevně doufám, že vzhledem k tomu, že se jedná o porušení "principů ústavnosti", jejichž dodržování je v zájmu celé společnosti, nikoli pouze mojí osoby, Ústavní soud rozhodne v co nejkratší lhůtě. Stejně tak doufám, že bude potvrzena oprávněnost mojí stížnosti, neboť jsem spolu se stížnosti předložila „důkazní materiál“, který porušování zákonů při výkonu veřejné správy v Kraji Vysočina dokladuje a uvedla jsem i skutečnosti, které dokazují, že zastupitelé kraje před hlasováním byli s důkazním materiálem seznámeni a tedy vědomě svým hlasováním podpořili porušování zákonů při výkonu veřejné správy, čímž porušili již zmiňované principy demokracie a právního státu.
Svůj příspěvek bych ukončila citováním slov dvou vrcholných představitelů ČSSD, protože právě členové této strany jsou za porušení Ústavy ČR v Kraji Vysočina zodpovědní.
"Posláním naší politické strany je prosazování programu spravedlnosti a solidarity. Nikoliv obhajoba těch, kdo udělali vážné chyby či přímo porušili zákon. Lidé od nás očekávají, že se k případným skandálům vždy postavíme jasně, bez kličkování a budeme na ně rychle reagovat vyvozením osobní odpovědnosti," řekl Sobotka spolustraníkům dne 16. června 2012.
V případě podezření z korupce a jiných vážných důvodů bude moci vedení ČSSD vyškrtnout kandidáty pro krajské volby. "Může k tomu dojít například při závažných podezřeních, přestože nebyla sdělena obvinění, pokud by například někdo svým chováním poškozoval důvěryhodnost ČSSD," uvedl předseda poslanců ČSSD Jeroným Tejc.
A tak se nechme překvapit, zda k naplnění těchto slov dojde i v tomto případě, byť se tato slova týkají nejvýše postavených členů ČSSD v Kraji Vysočina – hejtmana MUDr. J. Běhounka, jeho náměstka Ing. L. Joukla a radní RNDr. M. Kružíkové. To jsou členové ČSSD v Kraji Vysočina, kteří za vykonstruováním celého případu a jeho následným nedemokratickým řešením stojí.
ES